Κυριακή, 21 Οκτωβρίου 2012

ΤΟ ΦΑΡΜΑΚΕΙΟ ΤΟΥ ΣΠΙΤΙΟΥ

Αφού τελείωσα με την προετοιμασία του σπιτιού μου για τον χειμώνα, έπιασα να ασχοληθώ με το φαρμακείο του σπιτιού μου. Για πολύ καιρό, στο φαρμακείο μου είχα λίγα βασικά πράγματα και ότι προέκυπτε το αγόραζα. Έχω δυο παιδιά σε ηλικία 2,5 ετών και πρέπει να είμαι σε ετοιμότητα ή τουλάχιστον να έχω τα βασικά και να ξέρω πώς να τα χρησιμοποιήσω.
Έχω διαβάσει διάφορα για το τι πρέπει να έχει ένα καλά οργανωμένο φαρμακείο του σπιτιού, που όμως ορισμένα από τα φάρμακα αναρωτιέμαι πως τα χρησιμοποιούν.  Πάντα πρέπει να ρωτάμε τον γιατρό μας για οποιοδήποτε φάρμακο, μπορεί να έχουμε κάποια αλλεργία που ο γιατρός θα κρίνει αν πρέπει να το πάρουμε ή όχι.
Ήρθε ο καιρός λοιπόν που το έψαξα αρκετά και έφτιαξα το φαρμακείο μου σύμφωνα με τις ανάγκες της οικογένειας μου, (μετά από ερωτήσεις των προσωπικών μας γιατρών) και έχει τα εξής, χωρισμένα σε κατηγορίες:

Τραυματισμός:   
  • Γάντια μιας χρήσεως για τον καθαρισμό ανοικτών τραυμάτων
  • Οξυζενέ
  • Ιώδιο
  • Αυτοκόλλητα επιθέματα
  • Ελαστικοί επίδεσμοι για επίδεση και ακινητοποίηση με παραμάνες,
  • Αποστειρωμένες γάζες για τον καθαρισμό ανοικτών τραυμάτων
  • Αλοιφή για εγκαύματα
Τσιμπήματα:
  • Αμμωνία για τσιμπήματα εντόμων
  • Αντιισταμινική αλοιφή και σιρόπι, για τσιμπήματα εντόμων και δερματικές αλλεργίες
Πόνοι – Κρυολογήματα – Ιώσεις
  • Παυσίπονα
  • Αντιπυρετικά
  • Ρινικές σταγόνες για τα παιδιά
  • Ρινικό σπρέι για ενηλίκους
  • Παστίλιες για το λαιμό
  • Αντιβηχικό σιρόπι
Διάφορα
  • Κρέμα επούλωσης για συγκάματα
  • Φυσιολογικό ορό
  • 2 Θερμόμετρα
  • Οινόπνευμα καθαρό
  • Βαμβάκι
  • Σύριγγες
  • Κολλύριο για καθαρισμό ματιών
  • Τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης

Εκτός από αυτά βέβαια έχω και τα φυσικά προϊόντα «πρώτης ανάγκης» που είναι βότανα (υπάρχουν πάρα πολλά δεν μπορώ να τα έχω όλα και κατέληξα στα παρακάτω):
1.      ΧΑΜΟΜΗΛΙ: Χαλαρωτικό, Άγχος, Δυσπεψία, Αϋπνία, Κολικούς, δυσκοιλιότητα
2.      ΔΕΝΔΡΟΛΙΒΑΝΟ: Τονωτικό, Πονοκέφαλος, Τυμπανισμός, Υπερκόπωση,
3.      ΕΥΚΑΛΥΠΤΟΣ: Βήχας, Κρυολόγημα, Νευραλγίες
4.      ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΝΑ: Αϋπνίες, Άγχος, Στομαχόπονος, Πονοκέφαλος,.
5.      ΜΑΡΑΘΟΣ: Αδυνάτισμα, Διουρητικό, Δυσπεψία, καθαρίζει τα Νεφρά, Ναυτία, Πέψη, Βήχας, Γρίπη, ρυθμίζει την Έμμηνο Ρύση
6.      ΜΕΝΤΑ: Κρυολόγημα, Δυσπεψία, Στομαχικούς πόνους, Τονωτικό.
7.      ΤΙΛΙΟ: Ελαφρά υπνωτικό, Βήχας, Αρθρίτιδα, Δυσκοιλιότητα, Δυσπεψία, Ημικρανίες.
8.      ΤΣΑΪ ΒΟΥΝΟΥ: Αντιοξειδωτικό, Κρυολόγημα, Διουρητικό, Βήχας.
9.      ΤΣΑΪ ΜΑΥΡΟ: Τονωτικό, Διάρροια, Χωνευτικό, Θερμαντικό, Εφιδρωτικό, Κρυολόγημα, Βήχας, Συνάχι, Διουρητικό
10.  ΦΑΣΚΟΜΗΛΟ: Τονωτικό, Εφιδρωτικό, Δυσπεψία, Γαστρίτιδα, Αρθρίτιδα

Καθώς επίσης συνταγές από τα γιατροσόφια της γιαγιάς, μερικές από αυτές είναι :
  • Bουλωμένη μύτη: Βράζουμε σε μια κατσαρόλα φύλλα ευκαλύπτου και το αφήνουμε να βγάλει ατμό στο δωμάτιο που κοιμόμαστε.
  • Διάρροια: Ένα κουταλάκι ωμό ελληνικό καφέ πάνω στον οποίο στάζω 2-3 σταγόνες φρέσκο λεμόνι.
  • Δυσκοιλιότητα: Κάθε πρωί ένα κουταλάκι ελαιόλαδο και 1 ποτήρι χλιαρό νερό
  • Φαρυγγίτιδα ή πονόλαιμος: Φτιάχνω αλατόνερο ή χαμομήλι και με αυτό το ρόφημα κάνω γαργάρες (όσες περισσότερες φορές κατά τη διάρκεια της μέρας) επίσης καλό είναι και το
  • Μικροατυχήματα: Αμέσως βρέξε κόρα ψωμιού με κρύο νερό και πίεσε για λίγα δευτερόλεπτα το τραύμα, δεν πρόκειται να βγάλει καρούμπαλο και μπορεί να μην μελανιάσει καθόλου.
  • έφτιαξα και την κεραλοιφή από τη συνταγή στις kerasopites.blogspot.com και είναι τέλεια.

Και άλλα πολλά …